2016-03-08
MOBILUS KELIO BŪKLĖS NUSTATYMO PRIETAISAS MARWIS- UMB
Įrangos aprašymas
Pagal kelių meteorologinio tinklo reikalavimus, jutikliai montuojami ant transporto priemonės.
MARWIS-UMB paskirtis - nustatyti vandenį, ledą ir sniegą, o taip pat sukibimo koeficientą, kai transporto priemonė juda. Atstumas tarp jutiklio ir kelio turi būti vienas, arba du metrai.
Prietaisas naudoja infraraudonuosius spindulius. Keturi spinduliuojantys diodai ir du priimantys diodai nustato atspindį nuo kelio paviršiaus prie skirtingų bangos ilgių. Remiantis skirtingomis skirtingų medžiagų spektrinėmis savybėmis, pavyzdžiui, vandens ir ledo, yra nustatoma kelio būklė.
MARWIS-UMB pateikia kelio paviršiaus temperatūros, rasos taško temperatūros, santykinės drėgmės prie kelio paviršiaus temperatūros, vandens plėvelės storio, kelio būklės, procentinio ledo kiekio ir sukibimo koeficiento reikšmes.
Didejant ledo dalelių kiekiui ant kelio paviršiaus, sukibimo koeficientas krenta, ir tokiu būdu jis gali būti laikomas lemiamu kriterijumi profilaktiškai tvarkyti kelią.
DÄ—ka atviro protokolo, MARWIS-UMB gali bÅ«ti lengvai integruotas į esamÄ… eismo stebÄ—senos ir priežiÅ«ros sistemÄ…. Taip pat MARWIS-UMB gali tiesiogiai bendrauti su automobilio valdymo sistema, barstanÄia reagentÄ….
Duomenų perdavimas vyksta binariniu UMB protokolu.
Kelio paviršiaus temperatūra
Kelio paviršiaus temperatūra yra matuojama įmontuotu nekontaktiniu jutikliu.
Rasos taško temperatūra
Rasos taÅ¡ko temperatÅ«ra – tai temperatÅ«ra, kurioje dabartinis dalinis vandens garų slÄ—gis yra lygus soÄiųjų garų slÄ—giui, kuriam esant prasideda kondensacija , pavyzdžiui, rÅ«kas.
Santykinė drėgmė prie kelio paviršiaus temperatūros
SantykinÄ—s drÄ—gmÄ—s apskaiÄiavimas prie esamos kelio pavirÅ¡iaus temperatÅ«ros, atliekamas remiantis kelio pavirÅ¡iaus absoliuÄia drÄ—gme ir temperatÅ«ra. Jis gali bÅ«ti galimo rasos ar Å¡erkÅ¡no iÅ¡kritimo indikatorius.
Vandens plÄ—velÄ—s storis
Vandens plėvelės storis matuojamas nekontaktiniu optinės spektroskopijos metodu. Vandens plėvelės storis rodo vandens kiekį skystame pavidale.
Kelių būklė
Kelio paviršiaus būklė nustatoma, remiantis vandens plėvelės storio, kelio paviršiaus temperatūros ir procentinio ledo kiekio matavimais. Jutiklis nustato kelio būklę: sausa, drėgna, šlapia, sniegas / ledas, kritinė drėgmė, šlapia ir reagentai.
atgal į pradžią